Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /usr/home/Zuzanna1987/domains/zuzannasobczak.pl/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2539 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /usr/home/Zuzanna1987/domains/zuzannasobczak.pl/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2543 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /usr/home/Zuzanna1987/domains/zuzannasobczak.pl/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3525 Fenomen hologramowej opaski - zuzannasobczak.pl

Fenomen hologramowej opaski

Reklama dźwignią handlu, a dobry marketing sprzeda wszystko. Gatunek ludzki ma to do siebie, że od zawsze szuka łatwiejszych rozwiązań. Zamiast poprawić stabilność centralną ćwiczeniami, w celu uzyskania lepszej równowagi , stabilności czy siły, nieustannie poszukujemy nowych, łatwiejszych sposobów na oszukanie natury. Niestety, często jedyna rzecz jaką zyskujemy to pustki w portfelu. W dzisiejszym artykule rozkładamy na czynniki pierwsze fenomen hologramowych bransoletek.

Produkt lansowany do niedawna przez gwiazdy sportu, niegdyś reklamowane jako sprzęt sportowy, reagujący na naturalną „energię” ciała, podnoszący sportowe zdolności. Jak twierdzą producenci – opaski wykorzystują technologię holograficzną, uwalniająca naturalne zasoby energii. Hologram bowiem pobudza organizm do wykorzystania pełnego potencjału w zakresie równowagi , siły i elastyczności.

Wiarygodności sprzedaży dodawał fakt wykorzystywanych testów z zakresu kinezjologii. Pierwszy z nich opierał się na wyprostowaniu obu rąk przed sobą, a następnie rotacji ciała i otwarciu klatki piersiowej , tak , że jedna kończyna zostaje z przodu, druga znajduje się za plecami. W ten sposób dochodzimy do swojego maksymalnego zakresu ruchomości. Następnie nakładano na nadgarstek opaskę. Zakres zwiększał się. Kolejny test wykonywany był na równowagę, polegał na staniu na jednej nodze. Sprzedawca wytrącał badanego z równowagi lekkim popchnięciem w plecy. Test powtarzano po nałożeniu opaski. Tym razem badany nawet się nie zachwiał. Jak jednak pisze Center for Inquiry – testy wykorzystywane przy  badaniu nie są mocno naciągane, wręcz pseudonaukowe. Pierwszy test niezależnie od posiadania opaski lub nie , poprawia elastyczność większości ludzi przy 2 podejściu. Drugi test natomiast, wykorzystuje, starą jak świat zasadę uczenia się ciała. W pierwszym przypadku, badany nie jest przygotowany na pchnięcie, w drugim już wie co ma nastąpić i mocniej spina całe ciało tak, aby nie dać się zaskoczyć.

Tymczasem w 2011 roku grupa chiropraktyków z RMIT ze Szkoły Nauk Zdrowotnych opublikowała wyniki niezależnego, randomizowanego i kontrolowanego z podwójną ślepą próbą badania. W badaniu wszystkie bransoletki były owinięte taśmą, więc nikt z obecnych nie wiedział, która była prawdziwa, a które fałszywa. Ani uczestnicy, ani osoby rejestrujące wyniki nie wiedziały czy pasek był „prawdziwy” dopóki wszyscy uczestnicy nie zakończyli biegów. ” Wyniki wskazywały, że nie było żadnych korzyści dla tych, które miały rzeczywiste holograficzny bransoletki w porównaniu do tych, którzy mieli placebo.

Badania na University of Wisconsin badał wpływ opaski na grupie sportowców NCAA. Jeden zestaw z zawodników otrzymał prawdziwą firmową opaskę a drugi otrzymał placebo. Sportowców poddano testom na elastyczność, równowagę i siłę, a następnie zastosowano opaski i wykonano testy ponownie. Badania wykazały, że nie miały one wpływu, w porównaniu z placebo, na wyniki sportowców.

Co więcej, w listopadzie 2011 roku główna firma zajmująca się produktem ogłosiła bankructwo na skutek licznych pozwów na sumę ok. 9 mln $.

Przykład opasek z hologramem stanowi przykład, tego jak wielkie znaczenie dla konsumentów ma reklama. Kupujący ślepo wierzą, że skoro produkt stosowany jest przez gwiazdy sportu, musi mieć on jakieś naukowe potwierdzenie. Ba! Sam Bill Clinton posiadał ową opaskę. Tymczasem, często za niemałe pieniądze, albowiem ceny opasek wahają się od 30 do 180 zł, stajemy się ofiarami czystego marketingu. Jedno jednak jest niezaprzeczalne – od wielu lat podkreśla się bezcenną moc efektu placebo. Zgodnie z zasadą „czego oczy nie widzą tego sercu nie żal” można powiedzieć , że nieświadomość jest błogosławieństwem i jeśli kilka osób dzięki temu produktowi, mocniej kopie, wyżej skacze, szybciej biega – dobrze dla nich. Mimo wszystko, doradzam – nie kupujcie kota w worku. Zawsze pytajcie o naukowe dowody działania cudownych fit-produktów i wiedzcie , że najprostsze produkty są najlepsze – dlatego , zapraszam na siłownie 🙂

Źródła:

http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Balance

http://zawszepopierwsze.bloog.pl/id,330610279,title,POWER-BALANCE-OGLOSIL-BANKRUCTWO,index.html?_ticrsn=3&ticaid=610a1b